بر اساس خبری که در سایت CNET منتشر شده است، محصولات با نام تجاری فایرفاکس (Firefox) با ۱۰۲ حفره امنیتی اولین رتبه را در بازار حفره‌های امنیتی کسب کرده است. فایرفاکس سال گذشته ۹۰ حفره امنیتی را در محصولات خود جای داده بود. البته به گفته نویسنده مقاله اصلی، تعداد بالای حفره‌های امنیتی بیانگر ضعف نرم‌افزار نبوده و لزوما به عنوان دلیلی بر ناپایداری آن محسوب نخواهد شد.

در همین حال، شرکت آدوبی (Adobe) جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و با رشد سه برابری تعداد حفره‌های امنیتی خود را از ۱۴ در سال ۲۰۰۸ به ۴۵ در سال ۲۰۰۹ ارتقا داده است. (آفرین)

امسال مایکروسافت فروتنی کرده و در رده سوم جای گرفت. محصولات مختلف این شرکت جمعا ۴۴ حفره را داشته‌اند که نسبت به تعداد آن‌ها در سال گذشته ۴ عدد کمتر شده است. از میان ۴۴ حفره نرم‌افزارهای Internet Explorer , Media Player و Office تعداد ۳۰ حفره را بنام خود ثبت کرده‌اند.